Ocean Outdoor vinner sitt første offentlige anbud i storsatsning på Oslo Bussterminal

Uncategorized
October 21, 2020

Ocean Outdoor Norge har blitt tildelt kontrakten om å selge reklameplasser på Oslo Bussterminal. Ocean Outdoor er et av Norges største utendørsselskaper. Selskapet tilbyr riksdekkende utendørsserier og har planer om å satse digitalt i tiden framover. Om storsatsningen på bussterminalen, Oslo Bussterminal Transit, sier driftsansvarlig i Ocean Outdoor, Andreas Gillebo følgende: «Vi er veldig fornøyde med å ha blitt tildelt denne kontrakten. Vi kan nå tilby Premium medier på strategisk utvalgte kommersielle områder rettet mot reisende på Oslo Bussterminal. Her får man muligheten til å treffe publikum med engasjerende, salgstriggende eller merkevarebyggende kampanjer gjennom Ocean Outdoors digitale flater. I tillegg kan vi tilby interaksjon med kunder gjennom pop-up shop og foliering av ulike flater for spesielle markedsstunt.»

Selskapet har allerede begynt prosessen med å klargjøre reklameplassene for kommende kampanjer. «Oslo Bussterminal vil være klar for annonsering gjennom foliering og Pop-up shop i slutten av november slik at vi kan kjøre spennende julekampanjer for reisende som skal hjem til jul. Vi tar sikte på at de 28 digitale flatene som skal monteres vil være klare for annonsører på nyåret», sier Andreas Gillebo.

Oslo Bussterminal (OBT) er landets største bussterminal og det tredje største kollektivknutepunktet i Norge. Herfra går flybussen og ekspressbussene til Norge og Europa, i tillegg Ruters pendlerbusser – hele 1350 bussbevegelser daglig. I 2019 var det estimert at terminalen hadde 1, 9 millioner reisende i desember.

Vaterland Bussterminal AS moderniserte Oslo Bussterminal for 60 MNOK, ett prosjekt som sto ferdig august 2019. Målet var å gjøre bussterminalen mer attraktiv samt å skape en arena med mer liv for reisende og ventende. Prosjektet har vært så vellykket at arkitekt tegn_3/Gottlieb Paludan arkitekter ble nominert til Oslo bys arkitekturpris.

Ventesituasjonen er en viktig del av reiseopplevelsen, og ved OBT ligger det til rette for et hyggelig opphold ved serveringssted, kjøp av kaffe og avis til reisen, og bagasjeoppbevaring. Lyse, trendy og trygge lokaler med tydelig merking og reiseinformasjon av flyplasstandard.

Oslo Bussterminal er et nav for reisende til, fra og i Oslo. Terminalfasilitetene ligger i Galleri Oslo, med inngang fra Oslo Sentralstasjon, Grønland bussterminal og Olafiagangen. Grønlands torg finner vi på den ene siden, Barcode på den andre, og det er gangavstand til Karl Johan, Oslo Plaza, Oslo Spektrum og Oslo City.

Om satsningen på Oslo Bussterminal sier CEO i Viken Fylkeskommune, Jafar Altememy, følgende: «Vi er stolte over at moderniseringen av Oslo Bussterminal ble nominert til Oslo bys arkitekturpris 2020. Dette er en hyggelig anerkjennelse av det som har blitt et nytt og hyppig benyttet byrom. Fra visjon via tegnebrett til ferdig bonet gulv, har dette prosjektet vært preget av positiv samskaping. Vi har gledet oss over drivende dyktige leverandører og samhandlingspartnere, og ikke minst tålmodighet fra de 50.000 daglige brukerne av terminalen som var i full drift gjennom hele byggeperioden

Ocean Outdoor: I desember 2019 ble det klart at det britiske utendørsselskapet Ocean Outdoor kjøpte Prego Media. Ocean Outdoor Norge hadde en omsetning på over 44 millioner i 2019, en imponerende økning fra 34 millioner i 2018 og 31 millioner i 2017.