1. plass

COMMERCIAL

WAL og Fabel – Fabel lyttekiosk

1. plass

NON-PROFIT

JCP PRAD og Noah – Slipp dyrene fri

1. plass

STUDENTS

Caroline og Gjon for Hold Norge Rent – SøppelDunk

Digital Creative Competition

Digital Creative Competition (DCC) 2023 er nå avsluttet for denne gang, og det er med stor glede vi kan meddele at vår tredje utgave av DCC har vært en suksess!

Både små og store byråer, mindre kjente så vel som etablerte merkevarer, har deltatt og konkurrert i årets utgave. Årets konkurranse satte ny rekord for antall bidrag i hele Norden. Mer enn dobbelt så mange bidrag kom inn i år sammenlignet med forrige år, noe som vi er utrolig glade for.

Nytt for i år var vår studentkategori, hvor avsender var Hold Norge Rent.

Stor takk til alle som har deltatt og sendt inn bidrag. Det har vært en glede å se alle de fantastiske ideene og få ta del i den kreativiteten som finnes i vårt langstrakte land.

Nå retter vi blikket mot 2024, og vi håper at dere ønsker å delta og konkurrere igjen da.

Vinnere Commercial

WAL og Fabel – Lyttekiosk

Rundt omkring i Oslo har det blitt satt opp lesekiosker hvor folk på farta kan ta en bok og gi en bok. Et hyggelig initiativ som Fabel ønsker å henge seg på og digitalisere. På Oslo Bussterminal setter vi derfor opp digitale lyttekiosker i analog drakt, hvor forbipasserende enkelt kan laste ned en lydbok til reisen. Ser du en lydbok du vil lytte til kan du enkelt scanne QR-koden på skjermen og laste den ned gratis i Fabel-appen. Slik sikrer vi at folk tester både Fabel og innholdet. Når personen har valgt ønsket lydbok i appen, blir den borte fra bokhyllen på skjermen. Er hyllen tom fylles det på med nye bøker. De som allerede har Fabel vil kanskje bli inspirert til teste nye bøker de ikke har lyttet til enda.

Se video av idéen her: https://vimeo.com/884355118?share=copy

Vinnere Non-Profit

JCP PRAD og Noah – Slipp dyrene fri

Med vår kampanje ønsker vi å vise hvordan dyrene i fangenskap faktisk har det, på en virkningsfull måte, som gjør at seeren stopper opp og engasjerer seg. Dette gjør vi ved å bruke The Cube på Oslo Bussterminal med sanntidsrespons.

Idéen er å illustrere burene og livene dyrene i fangenskap lever. På skjermen får seeren se et dyr i bur, med informasjon om situasjonen og en oppfordring til å støtte NOAHs arbeid for å slippe disse dyrene fri. På gulvet under skjermen skal vi å ha et klistremerke med en QR-kode og et tydelig budskap, som leder publikum til en side der man kan bli medlem eller skrive under på en underskriftskampanje. Hver gang noen engasjerer seg, vil dyret i sanntid løpe, svømme eller fly ut av buret. Over et tomt bur kommer da sluttbudskapet «Takk for ditt bidrag!», før vi ser et nytt dyr i fangenskap, og oppfordrer nye mennesker til å engasjere seg.

Se video av idéen her: https://vimeo.com/884355200?share=copy

Vinnere Students

Caroline Dammen og Gjon Gjonkai for Hold Norge Rent – Suppeldunk

SøppelDunk er et basket-inspirert konsept som skal treffe barn og unge innenfor idrett. Ønsket med ideen er at vi skal normalisere og oppfordre til å rydde når man ferdes utendørs. Vi vil kommunisere en “seier” rundt søppelplukking på farta, og at så lenge du får det oppe i søppeldunken så scorer du i hverdagen.

Når noen kaster søppel ved Ocean Outdoor sine flater, vil dette filmes og komme på skjermen som “action replay”, slik som i basketball når noen scorer. Shoutout skal brukes til å spille av lyd fra publikum som heier på målgruppen. Ved bruk av Live Data, skal antall søppelbiter som har blitt kastet hver dag, telles og settes opp mot scoren fra dagen før.

Se video av idéen her: https://vimeo.com/884355289?share=copy

MORE INFORMATION

If you have any questions or need more information, please contact us and we will be happy to help you!

It is possible to plan a brainstorm or a meeting to explore the possibilities together with our team members.

Reach out at: sina.petersen@oceanoutdoor.no


© 2024 - Ocean Norway