Utendørsmediet er en kanal som, når det brukes riktig, både appellerer til og aktiverer unge mennesker.

For markedsførere er OOH i økende grad en spennende arena. Data fremmer innovasjon og skaper kraftige DOOH-kampanjer. En større undersøkelse gjort av Out-of-home Consumer Survey Sweden viser at unge mennesker (15-29 år) responderer til budskap på utendørsreklame i større grad enn resten av befolkningen; hele 73% mot 69%. Undersøkelsen viste også at unge setter pris på når annonsering er dynamisk. Dynamiske kampanjer gjør merkevarer mer relevante, innovative og moderne. Totalt 65% av ungdommene som deltok i undersøkelsen sier at de har handlet på en eller annen måte etter å ha sett utendørsreklame den siste uken. Unge bruker i gjennomsnitt 15 timer i uken utendørs, hvilket er like mye tid som de bruker på telefonen. Til kontrast bruker ungdom “kun” 6 timer i uken på TV-titting.

Ocean Outdoor Norway etablerer to nye DOOH serier på nyåret; Oslo Bussterminal Transit og Ocean Retail. Les mer om de spennende digitale produktseriene våre her: