Ocean Outdoor Norge har vunnet ny storkontrakt: Skal etablere en riksdekkende DOOH serie på 31 kjøpesentre i Norge

Ocean Outdoor Norge sikrer seg nok en avtale i millionklassen. Selskapet har vunnet en avtale med Alti Forvaltning AS til en verdi av 50 millioner NOK de neste 5 årene. I dag forvalter Alti 24 kjøpesentre, fra Lofoten i Nord til Mandal i Sør, med en samlet butikkomsetning på 10,1 milliarder NOK årlig. Samlet vil Ocean dermed kunne tilby en DOOH serie bestående av 160 nye digitale skjermer i første kvartal 2021 fordelt på kjøpesentre og Oslo Bussterminal. Denne avtalen vil styrke selskapets posisjon ytterligere som utendørsaktør og er et viktig ledd i selskapets ambisjoner om å vokse de kommende årene.

Om den nylig inngåtte avtalen sier Ocean Outdoor Norway’s daglige leder, Stig Kjos, følgende: «At vi har vunnet avtalen om å etablere og tilby digitale reklamebærere på Alti sine kjøpesentre bevitner at vi er en etablert aktør innen utendørsreklame i Norge. Vi anser dette som en gyllen mulighet til å fortsette digitaliseringen av selskapet og utvikle oss videre. Vi er et selskap med høy in-house kompetanse og lang erfaring fra bransjen, hvilket åpenbart er en styrke når vi skal ivareta annonsørers kampanjer og skape en attraktiv arena på kjøpesentre i Norge. Vi gleder oss til fremtiden og nye viktige anbud som kommer. Neste år blir et urolig spennende år i så måte for OOH bransjen i Norge»

Ocean Outdoor Norge regner med at den digitale produktserien vil være klar i Q2 2021, men kan allerede ta imot bookinger innen kort tid for aktører som vil sikre seg reklameplass i god tid.

«Etter en omfattende anbudsrunde falt valget vårt ned på Ocean Outdoor Norway. En tungtveiende faktor for at valget falt på nettopp Ocean, var selskapets brede geografiske satsing og vår felles filosofi om at forbrukerne utenom de største byene også har en stor verdi. Vi ser derfor frem til å samarbeide med Ocean Outdoor Norge om å utvikle sentrene våre til å være enda mer attraktive destinasjoner for handlende. Digitalisering av reklameflater er et viktig ledd i prosessen for å oppnå nettopp dette. Årlig har våre sentre i overkant av 33 millioner besøkende, hvilket gjør det til en ypperlig arena for annonsører å promotere merkevaren sin.» Uttaler Administrerende direktør i Alti Forvaltning AS, Lars Ove Løseth.

Ocean Outdoor kunne nylig dele med Finansavisen at de hadde vunnet en større kontrakt med Oslo Bussterminal til en verdi på over 50 millioner over 5 år. «Vi vil fortsette prosessen med å fokusere på nye forretningsmuligheter, hvilket vil være mer oppnåelig etter vi fikk ny eier og dermed større finansielle muskler. Spesialistkompetansen vi har på det digitale, spesielt fordi vi har egenutviklet Software, vil bidra til at vi vil kunne gjøre en større satsning digitalt i årene framover», sier daglig leder i Ocean Outdoor Stig Kjos.

Kjos har tidligere nevnt til Finansavisen at målet for selskapet er å tidoble omsetningen de neste 5 årene. Ved å inngå avtalen med Alti og Scala ser det ut til at selskapet er enda nærmere omsetningsmålene på 400 millioner kroner i løpet av 5 år.

Med den offensive strategien til selskapet ligger det i kortene at selskapet planlegger å utvide kontoret ytterligere de neste årene. Ocean Outdoor Norge ansetter to nye ressurser ved årsskiftet og har nylig måttet bytte kontorlokaler for å få plass til den økende staben. Selskapet henter blant annet inn Marthe Knutsen fra Dagens Næringsliv og Monita Ness som tidligere har jobbet for konkurrenten JC Decaux og senest i Ocean Outdoor UK.

I følge PWC vokser det norske utendørs reklamemarkedet (OOH) raskest i Vest-Europa. Rask utvikling og implementering av digital OOH teknologi (DOOH) er ansett som en av årsakene til denne veksten.

 

Les nyheten i Finansavisen her