Nyhetsbrevet denne uken gi innsikt i status fra Ocean, Ocean Labs, og gode grunner til å annonsere på Ocean Malls i sommer.

Abonner gjerne på nyhetsbrevet ved å skrive inn mailadressen din i feltet nederst, så har du nyhetsbrevet rett i innboksen din til morgenkaffen annenhver fredag!

Ocean Labs er lansert i Norge

Ocean Outdoor har tidligere utfordret det norske utendørsmarkedet med DeepScreen og Digital Creative Competition i 2021. Nå er selskapet klart for å ta neste steg i prosessen, og har med dette lansert Ocean Labs.

Ocean Labs har lenge utmerket seg i UK som eksperter innen krysningen mellom innovasjon, teknologi og storslagne ideer. Avdelingen har som mål å fremme utendørsmediet, og gjøre det stadig mer relevant for dagens publikum.

“Vår ambisjon med Labs er tredelt. Vi ønsker å inspirere til innovasjon i bransjen, muliggjøre et større handlingsrom for kreative ideer, og ikke minst ta nye løsninger og teknologi ut i markedet, slik at byråer og enkeltkunder kan maksimere effekten av sine kampanjer. Vi mener at fremtiden til D/OOH ligger i integrerte løsninger, og tilrettelegging for synergi og interaksjon mellom ulike medier.”
– Jesper Albansson, Chief Marketing Officer, Ocean Outdoor Nordics.

Gjennom hele 2022 planlegger Ocean Outdoor å lansere nye produkter og tjenester, i tillegg til dette årets utgave av Digital Creative Competition. Den første smakebiten på Ocean Labs Norge fikk vi gjennom nettopp DCC vinnerne Hyper og VO-linjen sin sterke kampanje med lyddusj og interaksjon med skjerm. Denne kan du gjerne lese mer om i Kreativt Forum og Kom24.

Ta en titt på videoen under for inspirasjon for hva Ocean Labs Norge kan gjøre for din neste kampanje!

Sommer på Ocean Malls

Nå er sommeren rett rundt hjørnet, og mange er i gang med å legge de siste kampanjeplanene før ferien setter i gang. I den forbindelse ønsker vi å presentere tre gode grunner for å annonsere gjennom Ocean Malls denne sommeren.

1. Norgesferien
I følge Virke sin Feriepuls for 2022 meldes det om at 8 av 10 nordmenn planlegger sommerferie i år. Det er ingen tvil om at to år med pandemi har gjort Norgesferien ekstra populær, og det spås at dette også vil være en populær trend for sommeren som kommer. Gjennom Ocean Malls når du både de som skal feriere til fjells og langs kysten med flere sentre i byer som Kragerø, Lillesand, Mandal, Arendal og Grimstad.

2. Dagligvarer på topp
Dagligvarer tronet på topp over hva vi bruker mest penger på om sommeren, i følge en artikkel fra Finansavisen. Visste du at det finnes dagligvarebutikker på alle Ocean Malls?

3. Premium DOOH
De digitale flatene i Ocean Malls har en storslagen og moderne look, og er strategisk plassert i områder med høy ferdsel. I følge en ny undersøkelse gjort av Group M viser det seg også at DOOH blir oppfattet av publikum som like underholdende som TV- og radioannonsering.

Med andre ord er Ocean Malls et godt dekningsmedie, og en ypperlig måte å nå kunden i nærhet av kjøpsøyeblikket. Ta kontakt med oss for en god sommerdeal! ☀️

Ukens kampanje

Denne uken ønsker vi å trekke fram en kampanje på Ocean Outdoor sitt nettverk i Danmark. Kampanjen hadde som mål å skape oppmerksomhet, og vise frem det store tilbudet Disney+ har å by på, gjennom promotion løsninger på kjøpesenter.

Ocean Outdoor tilbyr også slike løsninger på kjøpesenter og Oslo Bussterminal. Kanskje du blir akkurat din kunde den første aktøren som gjør dette på det norske markedet? 🎬

Takk for hjelpen

Årets utgave av Media Landscape Survey er nå gjennomført.

Vi ønsker å gi en stor takk til alle dere som har bidratt med deres tid og engasjement gjennom å svare på undersøkelsen. Dette er utrolig hjelpsomt for at vi skal forbedre våre produkter og tjenester.

#TheArtOfOutdoor