Nordic Mall Index 2.0

 

Studien Nordic Mall Index (NMI) har som mål å gi innsikt og forståelse av forbrukeratferd på kjøpesenter. NMI 1.0 ble lansert i 2022, og nå er vi stolte av å kunne presentere resultatene fra NMI 2.0.

Der NMI 1.0 undersøkte menneskers adferd på kjøpesentre, tar den nyeste versjonen for seg share of search data fra Ocean Analytics. Her avdekkes de nordiske landenes interesse for arenaen som helhet, samt de ulike aktivitetene man kan gjøre på kjøpesenter.

resultatene fra studien reflekterer ikke bare en kvantitativ trend, men understreker også en endring i oppfatningen av kjøpesentre. De er ikke lenger bare butikksiloer, men brukes av befolkningen som destinasjoner som tilbyr meningsfulle opplevelser utover tradisjonell shopping.

 

52%

økning i interesse for kjøpesentre i Norden de siste 12 måneder

 

95%

økning i interesse for kjøpesentre i Norge de siste 12 måneder

 

100%

økning i interesse for underholdning og trening på kjøpesenter i Finland de siste 12 måneder

 

85%

økning i interesse for restauranter på kjøpesentre i Danmark de siste 12 måneder

 

Ta kontakt med oss for å vite mer om resultatene fra NMI 1.0 og NMI 2.0.