Nytenking av digital utendørsreklame: DOOH som primer

Uncategorized
March 30, 2021

Premium DOOH har sterk priming-effekt

Basert på en ny studie, har vi funnet at enkelte av våre DOOH-plasseringer i UK har samme påvirkningskraft og kvaliteter som premium TV-annonsering. I studien kaller vi disse The Primers.

Å planlegge en OOH kampanje uten The Primers er som å planlegge en TV-kampanje utenom beste sendetid. Studien understreker at The Primers burde være de flatene som går først i en OOH-kampanje, heller enn ved enden av kampanjen.

De fleste strategiene rundt utendørsreklame starter med utgangspunkt i en riksdekkende kampanje gjennom standard OOH, der større premium-formater ofte er lagt til som en add-on ved slutten av kampanjen. Denne tilnærmingen er det stikk motsatte av TV-planleggingsmodellen. Tidligere forskning på Neuroscience i UK har vist at full-motion DOOH gir 2,5 ganger høyere minnekoding og emosjonell intensitet enn statisk reklame. Det ble også slått fast at Ocean Outdoors digitale premium-lokasjoner  i London hadde en sterk konvergens med mobilreklame, og ga hele 48% høyere priming-effekt enn TV.

Sammen viser studiene at TV i beste sendetid og enkelte premium DOOH-produkter deler mange av de samme karakteristiske egenskapene, men med en stor forskjell; DOOH når også ut til et yngre publikum.

Les mer om studien her: Rethinking Digital Out of Home: Introducing The Primers

 

Oslo Bussterminal – Premium DOOH

Da vi ennå ikke har gjennomført forskning rundt dette i Norden, vil vi trekke tråder fra funnene til den digitale arenaen Oslo bussterminal. Med 25 fullmotion eurosize, 2 10m2 fullmotion LED, samt 1 4 x 10m2 fullmotion LED KUBE sørger denne arenaen for en wow-faktor hos kunden. En kampanje på Oslo Bussterminal er en glimrende måte å prime kunden for kjøp – i synergi med mobilbruken som skjer når man venter på sin bussavgang.

Dette er landets tredje største kollektivknutepunkt med 1350 bussavganger hver dag og er en helt ny digital arena. Her treffer man en målgruppe som tidligere ikke har vært mulig å nå via de andre kollektiv-tilbudene i Oslo.

 

Vi sørger for at du når dine kampanjemål

Det siste året har vært utenfor normalen for de fleste, og folk har ikke vært på reisefot i like stor grad som før. I lys av dette har vi  nå plassert ut kundetellere på Oslo Bussterminal, og følger med på antall besøkende daglig. Vi kan nå selge kampanjer basert på antall impressions og gjøre kjøpet av Ocean Terminal mer fleksibelt og forutsigbart i tråd med tiden vi er inne i. Her er det slik at kampanjen din fortsetter å gå frem til vi har nådd antall visninger istedenfor å være basert på tid, for at du skal kunne fortsette å nå dine kampanjemål.

Vi jobber kontinuerlig med å levere det aller beste for våre kunder, selv i et marked preget av tiltak og redusert trafikk.