DeepScreen® Alive åpner opp en ny verden innen interaktiv DOOH

 

Etter ett og et halvt år med stor suksess med DeepScreen®, er vi igjen klare for å pushe grensene innen DOOH (Digital Out Of Home), og lanserer Ocean i dag (torsdag 30. mars) DeepScreen® Alive. Utviklet av Ocean Labs og Ocean Studios, bruker DeepScreen® Alive verdens mest avanserte verktøy for sanntids 3D-utvikling og toppmoderne hardware for å bygge enda mer spektakulære interaksjoner med publikum. Teknologien er nå på vei til å rulles ut på 24 utvalgte storskjermer i syv land.

Teknologien er levert av Ocean Vivus, et spesialbygget maskinvare- og programvaresystem som inkorporerer Unreal-spillmotoren, og åpner for ubegrenset sanntidsrespons og 3D-interaktivitet. Det unike systemet gir mer fleksibilitet til merkevarer, og åpner opp for den spesialtilpassede unike samhandlingen forbrukere forventer av merkevarer i 2023.

“DeepScreen® Alive is the world’s most advanced real time 3D creation tool, taking the visual impact of anamorphic OOH to the next level by creating the unexpected. Elevated experiences that stop people in their tracks and transport them out of their every day. To continue to grow market share, it’s important to deliver memorable experiences which create long term relationships and brand advocates. If you don’t have brand status then other channels will not deliver for you.”

– Catherine Morgan, Ocean Labs managing director

 

Oceans DeepScreen® Alive inkluderer fire funksjoner:

DeepScreen® Alive Data – Bygger på eksterne datakilder som lar 3D-materiellet respondere i sanntid på kontekstuelle eller miljømessige triggere. 3D-materiellet kan endres for å matche lysnivåer, skygger og refleksjoner i henhold til tidspunktet på dagen eller umiddelbare værforhold som regn eller vind. Eksempler på ekstern data som kan brukes er live resultater, feiringer av medaljevinnere, filmvisninger eller promotering av merker. Dette kan enten vises direkte eller brukes som en utløser for å vise forskjellige 3D-objekter og kreative illusjoner.

 

DeepScreen® Alive Play – Lar publikum bli en del av 3D-opplevelser på storskjermen, ved å koble til via mobile enheter. Forbrukeren kan ta kontroll over objektet på skjermen, og for delta i spill og vinne premier, eller tilpasse fargene på et produkt.

 

DeepScreen® Alive Collect – Lar brukere ta tak i 3D-objekter fra skjermene i tokenspill. Merker kan lage NFT-skattejakter der spillere samler virtuelle tokens i digitale lommebøker for å løses inn i butikk, online eller i metaverset. Skjermen blir bindeleddet mellom den fysiske, digitale og virtuelle verdenen. Collect opereres gjennom et eksklusivt samarbeid med SmartMedia Technologies, engasjementsplattformen Web3.

 

DeepScreen® Alive 4D – I tillegg til 3D-dramaet blir DeepScreen® multisensorisk med tillegg av spesielle virkelighetseffekter, inkludert lyd og lydidentifikasjoner, lukt, tåkejet og/eller andre værrelaterte stunt.

 

“DeepScreen® has made 3D OOH accessible for brands, creating fame, talkability and helping them to build social media audiences around big occasions. Our new concepts respond in real time, allowing advertisers to explore deeper audience connections, creating value and a return on investment.”

– David Tait, Director of Ocean Studio and group design

Siden Ocean lanserte DeepScreen® i 2021, har mer enn 100 kampanjer dukket opp. Merker som Versace, Gucci, Balenciaga, Amazon Prime, Coach, Netflix og Vodafone omfavner 3D OOH som hovedelementet i flerkanalskampanjer. Oceans 3D-maler brukes til å skape vinduer inn i andre verdener, få objekter til å virke som om de svever i luften og komme ut av skjermen for å nevne noe.

Ifølge Oceans fem nevrovitenskapelige forskningsstudier, har full motion kampanjer 2,5 ganger bedre effekt enn statiske utendørsreklamer. Dette ved å drive emosjonell påvirkning og hukommelseskoding, og klargjøre andre kanaler og sosiale mediekampanjer for å forbedre merkesynlighet og autentisitet.

 

Klikk her for å se webinar om DeepScreen® Alive 

 

For mer informasjon om DeepScreen® kan du kontakte deepscreen@oceanoutdoor.com, eller din kontakt hos oss i Ocean Norge.