Nyhetsbrevet denne uken gi innsikt i status fra Ocean, DCC vinner går live med ny teknologi, status fra NextM i Stockholm og Lange Flate Ballær.

Abonner gjerne på nyhetsbrevet ved å skrive inn mailadressen din i feltet nederst, så har du nyhetsbrevet rett i innboksen din til morgenkaffen annenhver fredag!

LED med lyd for VO-linjen

Digital Creative Competition 2021 vinnerne VO-linjen tok i bruk lyd i samspill med digitale skjermer for å skape oppmerksomhet rundt viktigheten av å varsle ved mistanke om partnervold.
VO-linjen var en av de soleklare vinnerne av Digital Creative Competition 2021, og juryen omtalte idéen som “(…) noe som inspirerte oss fra første sekund og som vi umiddelbart tenkte at kan bli større enn bare en aktivitet, dette kan virkelig bidra til endring.”. Nå er dette den første kampanjen fra konkurransen som går live, og ved bruk av lyd, LED og tech, har den fått publikumet på Oslo Bussterminal til å interagere med kampanjen hele denne uken.

Idéen bak kampanjen til VO-linjen var å sette lys på viktigheten ved å varsle ved mistanke om partnervold, og senke terskelen for nettopp dette. Løsningen tar både i bruk digitale skjermer, Shoutout teknologi, samt en stopp-knapp for interaksjon.

På LED-skjermen vistes et par i en dialog, som eskalerer til krangel med truende atferd. Direkte foran skjermen var det montert en lyddusj som spilte av det voldsomme lydbildet til krangelen på et markert område gjennom ShoutOut teknologi. Publikum oppfordres til å trykke på knappen, og dermed stoppe volden som utspiller seg foran dem. På skjermen takket VO-linjen deretter den som tok seg tid til å «varsle», og informerte om at den nasjonale vold- og overgrepslinjen kan kontaktes via telefon 116 006 eller via chat på volinjen.no.

De andre skjermene støttet også opp rundt samme budskap, og informerte om at naboer og forbipasserende som er villige til å varsle, kan for mange ofre være eneste sjanse til å for å få hjelp. Partnervold som ikke stoppes, der ingen sier fra, kan eskalere til partnerdrap.

Kunden melder allerede nå at de merker at fler ringer inn, så det viser noe om hvor effektivt det er å være tilstede. Flere skal få hjelp – det er det viktigste.
– Johanna Nordberg, Strategisk Rådgiver i Hyper

Vi oppfordrer alle til å ta en tur ned til Oslo Bussterminal i dag for å få med seg denne viktige kampanjen!

NextM - the bluewashing edition

NextM i Stockholm er den største markedsførings- og teknologibegivenheten i Norden, og det kunne vi ikke gå glipp av! I år var temaet bluewashing og, sentrert rundt følgende spørsmål: Hva kan merkevarer gjøre for å ha en betydelig effekt på- og bevege samfunnet i en mer positiv og bærekraftig retning?

På NextM fikk vi høre om spennende case, teknologi, og markedstrender fra en rekke ledende foredragsholdere, slik som en av Forbes topp 50 kvinner innen tech – Helena Samsioe, co-founder av Be Radical – Pascal Finette og Ocean Outdoors egne Jesper Albansson (SE) og Catherine Morgan (UK).

Etter to innholdsrike dager har vi tre key takeaways fra årets NextM:

1. Vær transparent i kommunikasjonen om bærekraft
I en verden der alle markedsfører seg som bærekraftige, legger kunder og samarbeidspartnere mer vekt på åpenhet og ærlighet rundt temaet. Åpenhet driver frem bedre løsninger sammen med andre, og gjør det enklere og mer attraktivt for kundene å ta kjøpsbeslutninger.

2. Still de rette spørsmålene
En endret verden krever ofte en endret tilnærming. Selv om teknologi og tjenester utvikles og innoveres raskt, er gjerne behovet som tilfredsstilles det samme. For at din bedrift skal å gå trygt inn i stadig nye endringer, vil ett spørsmål være essensielt: “Hva er behovet i fremtiden?”.

3. Kreativ tilrettelegging er nøkkelen for innovasjon i OOH
Ocean Labs UK har gått i spissen for den kreative utviklingen i utendørsmarkedet. Ved å slå sammen størrelse, effekt og rekkevidde med flere integrerte teknologier, blir markedsføring mer relevant for dagens publikum, noe vi også snart vil se mer av her i Norden.

Ukens kampanje

Råkjøring på Oslo Bussterminal? Alt er mulig med DeepScreen!

Zwart Arbeid skaffer seg bred dekning + det lille ekstra gjennom sin kampanje på hele vårt digitale nettverk, samt DeepScreen på Oslo Bussterminal.