Hvorfor annonsering på kjøpesentre?

Kjøpesenter som moderne handelsfenomen kommer fra USA hvor man har hatt Shopping Malls siden 1950-årene. Der ligger kjøpesentrene ofte utenfor byene, gjerne i trafikknutepunkter med gode parkeringsmuligheter for bil.

I Norge kommer 70% av omsetningen av klær, sko og reiseeffekter fra kjøpesentre. Det antas at grunnen til at mange foretrekker kjøpesentershopping skyldes at det er behagelig å gjøre innkjøp under tak når det regner eller snør ute.

Kjøpesentrene blir mer og mer å betrakte som opplevelsessentre.  Kjøpesenteret blir til et sted man kan komme, handle, spise, og møte venner og bekjente. Kjøpesentertrenden beveger seg vekk fra det som var hovedformålet tidligere, nemlig handel alene.

 

 

70%

Av den totale omsetningen av klær, sko og reiseeffekter kommer fra kjøpesentre.

40%

Av alle som handler i butikk i Norge kjører i gjenomsnitt 3,5 km. for å handle dagligvarer.

70%

Har ikke bestemt seg for hva de skal handle når de entrer en butikk.

Point of Sales Marketing

Vi tilbyr digital rekkevidde i kombinasjon med digital impact der annonsører kan benytte fleksibiliteten som finnes i det digitale utendørsmediet for å øke relevansen og effekten av kampanjen.

Gjennom en rikskampanje på Oceans digitale kjøpesenterserie kan man eksempelvis kommunisere lokale budskap for å øke relevansen for mottakeren.

Man kan anvende flere ulike budskap i kampanjeperioden for å hele tiden være aktuell om budskapet for varemerket behøver å være løpende oppdatert.

Vi hjelper gjerne til med formattilpasninger og rådgivning for å lette prosessen av materiellproduksjon.

 

Fakta om OCEAN RETAIL serien

  • Ocean RETAIL består av 133 digitale reklamebærere.
  • Strategisk plassert der det er høyest trafikk.
  • Serien fordeler seg på 41 kjøpesentre i 36 kommuner i Norge.
  • Årlig har sentrene samlet footfall på 56 688 360.

 

 

 

 

Interessert i å annonsere på kjøpesentre i Norge?

Kontakt Robin Bang for å lære mer om den digital riksserien vår.

Robin Bang
Head of Sales Media
Robin Bang

© 2020 - Ocean Norway